Om Ejby IK

Om Ejby Idrætsklub

Ejby IK står for Ejby Idrætsklub og vi arbejder for at tilbyde aktiviteter indenfor fodbold, gymnastik, E-sport og padel.

Vores aktiviteter foregår i og omkring Ejby Hallen, Halvej 5, 5592 Ejby på Vestfyn. Alle er velkomne – store som små.


Udøver

Vi håber at du finder lige den aktivitet, der passer til dig. Vi arbejder hele tiden på at tilbyde et bredt udvalg af aktiviter. Finder du ikke lige det rette hold inden for fodbold, gymnastik, E-sport eller padel, så skal vi måske starte det op sammen.


Frivillige kræfter

Alle aktiviteter i Ejby IK er baseret på frivilligt arbejde, hvorfor vi er afhængige af den store hjælp, som ydes fra forældre, bedsteforældre, samt øvrige personer i og omkring klubben. Denne hjælp giver mulighed for nye initiativer og tiltag til gavn og glæde for vores medlemmer – børn og voksne. Vi kan ALTID bruge en ”ekstra hånd” og sætter stor pris herpå!


Trænere/instruktører

Vi har mange dygtige trænere og hjælpetrænere, som gør et stort stykke arbejde i klubben. Men går du med blot en lille træner gemt i maven, så kontakt os. Så vil vi sammen arbejde videre med dig som emne, til et hold i den kommende sæson. Vi tilbyder kurser, så du vil blive klædt godt på til opgaven.


Kom og vær med!

Vedtægter

Vedtægter for Ejby Idrætsklub

§ 1. Navn

Foreningens navn er Ejby Idrætsklub (Ejby IK).

Foreningens hjemsted er Middelfart Kommune.


§ 2. Formål

Foreningens formål er at dyrke og fremme interessen for kulturelle og idrætslige aktiviteter i alle aldersgrupper.


§ 3.

Foreningen tilsluttes de lokale- og landsorganisationer,

hvorunder de idrætslige aktiviteter hører hjemme.

Klubbens spilledragt er røde trøjer og hvide bukser, hvor det er muligt.


§ 4. Medlemmer

Foreningen har aktive og passive medlemmer.


§ 5. Generalforsamling

Foreningens højeste myndighed er generalforsamlingen.

Ordinær generalforsamling afholdes inden april måned.

Indkaldelse skal ske med mindst 14 dages varsel ved bekendtgørelse i den lokale presse eller på anden behørig måde med følgende dagsorden:

1. Valg af dirigent.

2. Formandens beretning.

3. Udvalgenes beretning.

4. Regnskab fra kassereren.

5. Indkomne forslag.

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer.

7. Valg af suppleanter.

8. Valg af fire afdelingsformænd.

a. Gymnastik

b. E-Sport

c. Fodbold ungdom

d. Fodbold senior

9. Valg af revisorer.

10. Valg af revisorsuppleant.

11. Eventuelt.


Valgperioden er 2 år, dog 1 år for afdelingsformænd.

Forslag, der ønskes behandlet på en ordinær generalforsamling, må være formanden skriftligt i hænde senest 8 dage før generalforsamlingens afholdelse.

Stemmeret har medlemmer over 16 år samt personer med barn eller børn tilknyttet foreningen, når de har været medlem i mindst 3 måneder og ikke står i restance.

Stemmeret kan kun udøves ved personligt fremmøde.

Dirigenten må ikke være medlem af bestyrelsen.

Ved begæring foretages skriftlig afstemning.

Afstemninger foretages ved simpelt flertalsvalg, dog ikke vedtægtsændringer. Er der stemmelighed, bortfalder forslaget.

Til beslutning om vedtægtsændringer kræves 1/4 af foreningens medlemmer mødt og 3/4 af disse stemmer for ændringsforslaget. For så vidt en sådan generalforsamling ikke er beslutningsdygtig, indkaldes til en ekstraordinær generalforsamling med sædvanligt varsel og beslutningen kan da træffes med simpelt flertal uanset det mødte antal.

Ved generalforsamlingen føres en protokol, som underskrives af dirigenten.


§ 6. Ekstraordinær generalforsamling

Ekstraordinær generalforsamling afholdes, når bestyrelsen finder det nødvendigt, eller når mindst 10 % af de stemmeberettigede medlemmer skriftligt fremsender begæring herom til formanden, med angivelse af forhandlingsemnerne.

Generalforsamlingen afholdes senest 1 måned efter at begæringen er fremsat. Indkaldelse skal ske ved annoncering i den lokale presse eller på anden behørig måde.

Beslutninger træffes ved simpelt flertalsvalg.

Er der stemmelighed, bortfalder forslaget.


§ 7. Bestyrelsen

Bestyrelsen varetager foreningens overordnede ledelse. Bestyrelsen består af 8 medlemmer, men er funktionsdygtig fra minimum 6 medlemmer.

Bestyrelsen konstituerer sig på første møde med formand, næstformand, kasserer og sekretær. Dertil kommer, at de fire afdelingsformænd, som formænd for de fire afdelinger er selvskrevne medlemmer af foreningens bestyrelse.

Sekretæren fører protokol over bestyrelsens forhandlinger. Protokollen godkendes og underskrives på næste møde.

Hvis en afdelingsformand udtræder af bestyrelsen i valgperioden, indstilles en suppleant til bestyrelsens godkendelse indtil først kommende generalforsamling.

Ved formandens fravær fungerer næstformanden.

Bestyrelsen kan nedsætte udvalg efter behov, f.eks. festudvalg og bladudvalg.

Bestyrelsen udarbejder retningslinier for kassererens og udvalgenes arbejde.

Bestyrelsen kan, når særlige forhold taler derfor, nedsætte eller fritage et aktivt medlem for kontingent.

Medlemmer, der er i restance ud over et kvartal, fortaber deres medlemskab og slettes af medlemslisten.

Såfremt et medlem udviser mangel på orden, disciplin eller gør brud på forretningsorden/vedtægt, kan det bortvises. Sagen forelægges bestyrelsen, der træffer endelig beslutning om eventuel eksklusion.


§ 8. Bestyrelsesmøder

Formanden indkalder til bestyrelsesmøder, når det findes nødvendigt eller når mindst 3 medlemmer forlanger det.

Formanden leder forhandlingerne ved møderne.

Der skal afholdes mindst 4 bestyrelsesmøder om året.

Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når halvdelen af medlemmerne er mødt.

I tilfælde af stemmelighed er formandens stemme afgørende.


§ 9. Foreningens økonomi

Foreningen tegnes i det daglige af formanden og/eller kassereren. Ved optagelse af lån eller anden forpligtelse, tegnes foreningen af den samlede bestyrelse.

Ansættelse af lønnet arbejdskraft, herunder trænere, skal foregå efter bemyndigelse af bestyrelsen.

Kassererens kompetence fastsættes af bestyrelsen.

Foreningens regnskab afsluttes pr. 31. december.

Der foretages løbende registrering af foreningens inventar, pokaler m.v.


§ 10. Udvalgene

Udvalgene har det daglige ansvar for aktiviteterne inden for udvalgets område.

Bestyrelsen udarbejder forretningsorden for udvalgets virke.


§ 12. Sammenlægning/opløsning af foreningen

Sammenlægning med en anden forening kan kun finde sted efter godkendelse på en generalforsamling. Det kræves simpelt flertal af de fremmødte for sammenlægning.

Foreningen kan ikke opløses, såfremt mindst 10 % af de stemmeberettigede medlemmer ønsker dens beståen. Er dette ikke tilfældet, indkaldes til ekstraordinær generalforsamling, hvor mindst 3/4 af de stemmeberettigede medlemmer skal være til stede og mindst 5/6 af de tilstedeværende stemmeberettigede medlemmer afgiver deres stemme for foreningens opløsning.


§ 13.

I tilfælde af opløsning træffer generalforsamlingen beslutning om anvendelse af foreningens formue.

Anvendelse skal ske til idrætsfremmende formål i Middelfart Kommune.

Ejby, den 16. juni 2021.

Således vedtaget på den ekstraordinære generalforsamling.

Anders Bærholm

Dirigent

Således ændret på den ekstraordinære generalforsamling den 15. maj 1997.

Således ændret på den ekstraordinære generalforsamling den 5. december 2000.

Således ændret på den ekstraordinære generalforsamling den 15.

april 2009.

Således ændret på den ekstraordinære generalforsamling den 29. marts 2011.

Således ændret på den ekstraordinære generalforsamling den 16. juni 2021


Retningslinier for kassererens virke i Ejby Idrætsklub

§ 1.

Kassereren vælges for 2 år på generalforsamlingen.

Genvalg kan finde sted.


§ 2.

Kassereren har ansvaret for at udføre bogføringen efter en kontoplan, godkendt af bestyrelsen.

Kassereren skal nøje kontrollere, at bilag er attesteret af et be-

styrelsesmedlem før udbetaling finder sted.


§ 3.

Kassereren skal løbende holde bestyrelsen orienteret om foreningens økonomi.

Kassereren skal sørge for, at der inden udgang af januar kvartal udarbejdes forslag til budgetter for indeværende regnskabsår.

Forslaget behandles af bestyrelsen i januar kvartal.

Kassereren sørger for, at der søges om diverse tilskud hos offent-

lige myndigheder.


§ 4.

Kasserer/formand kan foretage hævninger på giro/pengeinstitut.

Revisorer har konto-kig i banken.

Der skal til enhver tid være en særskilt konto med en stor del af kapitalen, som kun kan hæves ved underskrift fra formand og kasserer.


Retningslinier for ______________-afdeling i Ejby Idrætsklub

§ 1.

Afdelingens formand er den på generalforsamlingen valgte person (afdelingsformanden). Formanden aflægger beretning på generalforsamlingen over afdelingens virke i det forløbne år. Afdelingen har pligt til at efterkomme bestyrelsens anvisninger. Afdelingsformanden drager omsorg for, at der udleveres/inddrages nøgler til klubhus/omklædningsrum. Der skal kvitteres for modtagelse/aflevering.


§ 2.

Afdelingsformanden har mulighed for at nedsætte et afdelingsudvalg, som kan understøtte arbejdet i afdelingen.


§ 3.

Afdelingens formand har ansvaret for afdelingens sportslige virke, samt overholdelsen af afdelingens budget. Ansøgning om ekstrabevilling fremsendes til bestyrelsen.

Afdelingsformanden skal attestere bilag, inden de afleveres til kassereren.

Ansættelse af lønnet personale kræver bestyrelsens godkendelse.

Share by: